Meteen naar de inhoud
logo Covalent I.T.S.
Zoek
Sluit dit zoekvak.

De RijnlandRoute

2016-heden De RijnlandRoute is de nieuwe verbinding tussen Katwijk en Leiden en bestaat uit het aanpassen van bestaande wegen en de realisatie van een nieuwe weg, de N434. Covalent is betrokken als adviseur TTI en beoordeelt TTI producten, toetst op basis van SCB en LTS en neemt deel aan de technische overleggen met de opdrachtnemer.

Over de RijnlandRoute

De RijnlandRoute is een nieuwe verbinding tussen Katwijk en de A4 bij Leiden. De huidige (snel)wegen bieden onvoldoende capaciteit. Hierdoor staan er regelmatig files in het gebied. De nieuwe route lost huidige verkeersknelpunten op en zorgt voor doorstroming in de regio Holland Rijnland rondom Leiden en Katwijk. De RijnlandRoute bestaat uit het aanpassen van bestaande wegen en de realisatie van een nieuwe weg, de N434, met aansluitingen op de bestaande rijkswegen.

Tunnel en verdiepte ligging

Het tracé gaat vanaf de Oostvlietpolder met een boortunnel onder de Vliet en Voorschoten door. De tunnel krijgt een lengte van 2500 meter. Waar de tunnel omhoog komt, ligt de weg verdiept. Ook gaat de route net voor de aansluiting met de A44 onder het aquaduct van de Veenwatering door. De boortunnel onder de Vliet en Voorschoten moet aangesloten worden op het bediendomein van Rijkswaterstaat. Het is de eerste boortunnel die conform de Landelijk Tunnel Standaard (LTS) gerealiseerd wordt.

Onze rol

Covalent is namens Rijkswaterstaat (RWS) betrokken als adviseur TTI binnen het eerste projectonderdeel: de aanleg van de nieuwe N434 en de aanpassing van de A44 en A4. Wij zijn onderdeel van het Technisch Team van het project; een samenwerking tussen RWS en Provincie Zuid-Holland. Wij werkten mee aan het opstellen van het contract en het doorvoeren van contractwijzigingen. Ook woonden we het overleg tussen RWS en gegadigden in de aanbestedingsfase bij en beoordeelden we de TTI-producten op geldigheid voor inschrijving. Wij zijn mede verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van toetsen conform Systeemgerichte Contract Beheersing (SCB) en nemen deel aan de technische overleggen met de opdrachtnemer. Tot slot raadplegen wij de LTR bij vragen of afwijkingen.

Daarom Covalent

Covalent was al eerder betrokken bij vergelijkbare tunnelprojecten, zoals de renovatie van de IJ tunnel en Spoorzone Delft. Onze ervaring en vakinhoudelijke kennis maakt dat wij op de benodigde verschillende niveaus kunnen communiceren en eenvoudig schakelen tussen proces en inhoud.

Deel dit project

LinkedIn
WhatsApp
Email

Meer projecten

Kornwerderzand

Project Kornwerderzand bevindt zich in de Afsluitdijk en betreft het verbreden van de vaarwegen en het vervangen van de draaibruggen in de A7, die aan

Lees dit bericht »

Reevesluis

Covalent is bij de Reevesluis betrokken geraakt in de eindfase van het project. Flip van Dijk en Tjerk-Peter van den Berg zijn toegevoegd aan het

Lees dit bericht »
Covalent vervult rol systeemarchitect Gaasperdammerweg

A9 Gaasperdammertunnel

2013-heden Het project A9 Gaasperdammerweg maakt onderdeel uit van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA). Covalent raakte betrokken vanuit de Landelijke Tunnelstandaard en vervult in opdracht van

Lees dit bericht »