Meteen naar de inhoud
logo Covalent I.T.S.

Ontwikkeling Tunnel Veiligheids Licht Betuweroute

Deel dit bericht

LinkedIn
WhatsApp
Email

Meer nieuws

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.101″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.101″ text_font=”||||||||” header_font=”|300|||||||” header_text_color=”#e40412″ header_2_font=”|600|||||||” header_2_font_size=”18px” header_3_font=”||||||||” header_3_font_size=”18px” header_3_line_height=”1.6em” custom_margin=”0px|||” saved_tabs=”all” global_module=”466″]

Betuweroute 2002-2010

De projectorganisatie Betuweroute was verantwoordelijk voor ontwerp en realisatie van de spoorlijn uitsluitend bedoeld voor goederenvervoer met de 5 tunnels. De project organisatie is in 2009 opgeheven en restactiviteiten worden door ProRail afgerond.

Op het project Betuweroute is Covalent betrokken geweest vanaf het opstellen van de functionele specificaties, Europees aanbesteden en gunnen t/m het testen en afnemen van de opgeleverde installaties in de vijf tunnels van de Betuweroute. Covalent heeft een ruime bijdrage geleverd aan de specificatie en het functioneel ontwerp van de TTI van de Betuweroute. In deze fase zijn geavanceerde mitigatie functies gedefinieerd voor de besturing van de sprinklerinstallatie, ventilatie en de verschillende detectiesystemen zoals branddetectie.

In vervolg op deze fase heeft Covalent de aanbesteding en gunning begeleid. Na de gunning is het detailontwerp en implementatie door de geselecteerde marktpartij uitgevoerd. Medewerkers van Covalent hebben dit proces gedurende het gehele traject begeleid en waar nodig bijgestuurd.

Gedurende de acceptatietesten FAT en SAT, heeft Covalent zorg gedragen voor het valideren van de levering tegen de functionele specificaties.

Na acceptatie is de Betuweroute in exploitatie gegaan. Gedurende de exploitatie is verdere afhandeling van de restpunten één van de afrondende activiteiten geweest. Vanaf het moment van exploitatie zijn diverse modificaties uitgevoerd om installaties aan te passen aan gewijzigde inzichten of te optimaliseren uit oogpunt van onderhoud en beheer.
Met uitvoering van de noodzakelijke modificaties was de Betuweroute gereed voor overdracht aan de exploitant KeyRail.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]