Stichting Openbaar Primair Onderwijs Capelle- en Krimpen aan den IJssel (OPOCK) gaat de registratie en afhandeling van storingen aan haar 14 schoolgebouwen met Condor Cloud organiseren. Robbert Dobbelaere, beleidsmedewerker Huisvesting OPOCK; “Wij zochten een systeem waarin we meldingen inzichtelijk kunnen beheren en beheersen. De module Meldingen van Condor Cloud biedt precies wat we nodig hebben.”

Stichting OPOCK is verantwoordelijk voor de schoolbestuurlijke taken voor de openbare basisscholen in Capelle- en Krimpen aan den IJssel. De stichting beheert 14 schoolgebouwen en krijgt zo’n 100 storingsmeldingen per jaar. De meldingen worden waar mogelijk door de conciërge van een school afgehandeld. Grotere gebreken en storingen worden uitbesteed aan 10 verschillende onderhoudspartijen. Dobbelaere: “Die 100 meldingen is een inschatting, we weten het niet exact. De scholen pakten de meldingen tot vorig jaar zelf op en maakten individuele afspraken met aannemers. Daardoor waren op het stafbureau niet alle meldingen inzichtelijk. Pas achteraf konden we op basis van facturen zien welke onderhoudswerkzaamheden en -kosten er met de storingsmeldingen gemoeid waren. Dat moest anders, we willen meldingen integraal kunnen beheren en beheersen en bovendien de scholen ontzorgen. De storingen worden sinds vorig jaar boven schools gemeld en sindsdien werken we aan de automatisering van het proces.”

 Condor Cloud

OPOCK koos voor de module Meldingen van het asset management informatiesysteem Condor Cloud. Condor ondersteunt integraal beheer en onderhoud van vastgoedobjecten, faciliteert informatievoorziening op strategisch en tactisch niveau en ondersteunt operationele processen zoals mutatieonderhoud, dagelijks onderhoud en storingsmeldingen.

Module Meldingen

Condor is modulair opgebouwd. De module Meldingen faciliteert het stroomlijnen van de registratie en afhandeling van storingsmeldingen. Dobbelaere; ”We hadden behoefte aan een systeem waarin we alle informatie over de meldingen kunnen borgen. Van registratie tot het terugvinden van historie. Ook willen we kosten kunnen monitoren en gegevens analyseren. Denk aan het in beeld brengen van oorzaken van storingen. De module Meldingen biedt dat en meer. Zo zet het systeem de meldingen ook automatisch door naar de betrokken onderhoudspartij.“ Stichting OPOCK is de eerste gebruiker van Condor binnen de onderwijsbranche. Dobbelaere; ”Covalent nam ruim de tijd voor ons, er werd goed geluisterd en onze maatwerkvragen zijn opgepakt. De module is zeer gebruiksvriendelijk, na een korte toelichting kon ik het systeem zelf inrichten. ”

Over Covalent

Covalent, ingenieursbureau en softwareproducent, helpt organisaties bij het beheren en onderhouden van vastgoed en complexe infrastructuur. Covalent versterkt klanten op verschillende niveaus in projecten, van beleid en besturing tot projectmanagement en implementatie. Daarnaast ontwikkelt en onderhoudt Covalent software. Deze software helpt klanten om hun organisatie op basis van optimale informatievoorziening aan te sturen op strategisch, tactisch en operationeel niveau.